.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خلف وعده وزارت بازرگانی در خصوص حذف تعرفه مرکبات

رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران حذف تعرفه مركبات از سوي وزارت بازرگاني در آستانه سال نو را خلاف تعهدات و نشست‌هاي قبلي با اين وزارتخانه عنوان كرد.

عنايت‌الله تورنگ با بيان اينكه در نشست‌هاي در رياست‌جمهوري مصوبه‌اي درباره افزايش تعرفه واردات مركبات از 45 به 90درصد صورت گرفت، افزود: اكنون در آستانه سال نو و ذخيره‌سازي مركبات براي اين ايام در استان‌هاي توليدكننده اين محصول، حذف اين تعرفه مناسب اين شرايط نيست.

وي اظهار اميدواري كرد با پيگيري‌هاي لازم اين افزايش تعرفه به زودي ملغي شود.

* مازندران آمادگي كامل براي تامين كيوي و مركبات شب عيد كشور را دارد
وي با اعلام اينكه براي تامين مركبات و كيوي شب عيد كشور دغدغه‌اي نبايد وجود داشته باشد، تصريح كرد: اتحاديه باغداران استان مازندران در راستاي تنظيم بازار تاكنون 60هزار تن مركبات در انبارها براي عرضه در شب انبار كرده است.
تورنگ با بيان اينكه براي تامين مركبات در سال نو بخش خصوصي هم وارد عمل شده و پنج برابر اين ميزان ميوه ذخيره كرده است، يادآور شد: در تمام نشست‌ها با حضور وزرا و مسئولان استاني تاكيد شد كه به هيچ عنوان نيازي به واردات مركبات نيست و مازندران به صورت كامل تضمين داد اين نياز كشور را برآورده كند.
وي در بخش ديگري از سخنانش در مورد كاهش هزينه‌هاي توليدات كشاورزي با بيان اينكه در بخش كشاورزي يارانه‌ها بايد در زمينه‌هايي مصرف شود كه موجب افزايش بهره‌وري شود، اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه اصلاح زيرساخت‌هاي بخش كشاورزي موجب كاهش هزينه‌هاي اين بخش خواهد شد.
رئيس سازمان جهادكشاورزي مازندران با تاكيد بر اينكه در اجراي طرح تحول اقتصادي حذف يارانه‌هاي بخش كشاورزي مطرح نيست، گفت: بخش كشاورزي مهم‌ترين بخش نيازمند به حمايت‌هاي دولتي است.

*برخورد قضايي با افزايش‌دهندگان خودسرانه قيمت جوجه يك‌روزه
تورنگ همچنين درباره افزايش نهاده‌ها توليد مرغ در آستانه سال نو نيز يادآور شد: عمده هزينه توليد گوشت مرغ هزينه دانه است و افزايش قيمت جوجه يكروزه در كوتاه مدت تاثيري بر قيمت گوشت مرغ نخواهد داشت.
وي با تاكيد بر اينكه حساسيت تغييرات در قيمت و ميزان جوجه يكروزه بر قيمت گوشت مرغ نياز به توجه در اين بخش دارد، گفت: ناهماهنگي ميان توليدكنندگان اين بخش موجب افزايش قيمت شده است و ما معتقديم انجمن توليدكنندگان جوجه يكروزه بايد بازار اين بخش را تنظيم كند تا اين افزايش تغييري بر محصولات بعدي نداشته باشد.
به گفته تورنگ با وجود تعدد جلسات در اين زمينه هنوز اين امر محقق نشده است و به عنوان آخرين راهكار در برابر اين تغيير برخورد قضايي صورت خواهد گرفت.

* كمپلكس عفوني مرغداري‌هاي مازندران كنترل شده است
تورنگ با اشاره به بيماري فصلي كه در ماه‌هاي اخير در مرغداري‌هاي مازندران شيوع پيدا كرده بود، اظهار داشت: به دليل شرايط ويژه مازندران در متراكم بودن و تعداد بالاي مرغداري‌هاي استان احتمال بيماري‌هايي از اين دست بسيار است اما مقابله با آنفلوآنزاي حاد پرندگان در سال‌هاي گذشته زمينه‌هايي را فراهم كرد تا مقابله با ساير بيماري‌هاي كم اثر راحت‌تر صورت گيرد.
وي با اعلام اينكه در ماه‌هاي اخير تلفات مرغداري‌هاي استان به ميزان بيشتر از استانداردهاي لازم رسيده بود، گفت: در يك اقدام احتياطي و پيشگيرانه مرغ‌هاي چهار واحد معدوم شدند و خسارت‌هاي آنان از سوي بيمه پرداخت شد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران با تاكيد بر اينكه بخش خصوصي نيز آمادگي كامل براي مقابله با اين بيماري تصريح كرد: تمام واحدهايي كه نياز به كسب مجوزهاي جديد و با تجديد آن در باره تاسيس و تجهيز مرغداري‌ها دارند ملزم به ايجاد سيستم‌هاي بهداشتي و قرنطينه‌اي هستند.

*ارقام جديد برنج در مازندران مطابق با ذائقه مردم توليد مي‌شود
تورنگ با اشاره به وضعيت بازار برنج در مازندران نيز يادآور شد: تنظيم بازار بر عهده وزارت بازرگاني است اما حمايت از توليد اقتضا مي‌كند بخش‌هاي ديگر نيز در اين امر وارد ميدان شوند.
وي با بيان اينكه خريد محصولات از طريق تعاون روستايي استان به صورت تضميني و توافقي در راستاي حمايت از توليد صورت مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: 60هزار تن برنج پرمحصول از سوي دولت از كشاورزان خريداري شده است و براي خريد ارقام كم‌محصول نيز تعاون روستايي از طريق قراردادهايي با تعاوني‌هاي فروش كشور به عنوان كارگزار منعقد كرده است.
وي با اعلام اينكه چاره اصلي رونق بازار برنج محدود كردن واردات است، افزود: ميزان برنج وارد شده به كشور در سال‌هاي اخير بيش از تفاوت سرانه مصرف و توليد كشور بوده است و تمام مسئولان استاني خواهان افزايش تعرفه واردات اين محصول هستند.
تورنگ با بيان اينكه تحقيقات در بخش برنج براي توليد محصولي مطابق با سليقه و ذائقه مردم صورت مي‌گيرد، گفت: افزايش ميزان رقابت‌پذيري محصول داخلي در برابر نوع وارداتي آن موجب تحول بازار برنج مي‌شود.
وي همچنين از ورود فن‌آوري‌هاي نوين توليدي به بخش كشاورزي مازندران استقبال كرد و ادامه داد: توليد نهاده‌هاي مورد نياز به روش بيوتكنولوژي و نانو مي‌تواند در افزايش و كيفي‌سازي توليدات كشاورزي استان موثر باشد.
تورنگ اضافه كرد: اين سازمان از متقاضيان براي ورود به اين عرصه استقبال مي‌كند و تسهيلات مورد نياز و دانش فني در اين زمينه را در اختيار آنان قرار مي‌دهد./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 بهمن 1388
*نمایندگان محترم مجلس - استاندار محترم -و سایر مسئولین ذیربط مردم امیدوارند با توجه به نشت های نمایندگان استانهای شمالی نتایج عملی آن را شاهد باشند !
برای یکبار هم که شده عزم جدی بدون هیاهوی تبلیغاتی را ناظر باشند!!!
با تشکر از زحمات قبلی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.25 seconds.